Monday, February 9, 2015

În seara asta nu voi citi... // Tonight I won’t be reading...

Posted by Raluca Vestem at 9.2.15
Ci îmi voi privi reflexia în geam, prin întunericul rece al nopţii.
Mă voi pierde în ochii mei mari, copilăroşi, întrebători.
Ochii mei care pun semnul întrebării asupra întregii umanităţi şi chiar asupra lor. Mai ales asupra lor.
Îmi voi pierde privirea în traficul de dinaintea mea, în furnicarea infinită a semenilor mei.
Mă voi gândi la efemeritate, la sărăcie, la mizerie, la minciuni...
la culoarea roşie a semaforului.
În seara asta nu voi citi
pe autobuz.


Tonight I won’t be reading...


But I will watch my reflection into the window, through the cold darkness of the night.
I will lose myself into my big, childish, questioning eyes.
My eyes that put into question all humanity and even themselves. Especially themselves.
I will lose my sight in the traffic in front of me, in the infinite swarming of my kind.
I will think of ephemeral, of poverty, of dirtiness, of lies...
of the red color of the traffic light.
Tonight I won’t be reading
on the bus.

0 comments:

Post a Comment

 

Snapshots... în cuvinte Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review